Den lyriske reklamefilm

Den lyriske TV-reklamegenre findes i TV-mediet, men også i biografen eller på vores dvder inden filmen går i gang. Derudover kan de også ses på skærme i det offentlige rum(som i busser, på stationer osv).

Denne TV-reklame genre oplyser ikke om produktets egenskaber.
Du får intet af vide om, hvad produktet kan, men du er sikker på, hvilke følelser som er knyttet til produktet, når TV-reklamen er slut.
Den lyrisk TV-reklame genre er nemlig nærværende hos dig som modtager, gennem alle de følelser og stemninger som er tilstede i TV-reklamen.

I deres fremstilling er de derfor ofte poetiske og meget visuelt smukke. De er kompositionsmæssigt bygget op omkring musik, sang, og lyde, mens der vises nogle forførende billeder.

Den lyriske tv-reklamegenre spiller derfor på alle de sekundære brugsværdier som følger med et køb af produktet.

Som forbruger og modtager får du lyst til at købe produktet, fordi du vil have de følelser som den lyriske tv-reklame vækkede hos dig, da du så den.

Skriv en kommentar